dgg

و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه (مشاوره تخصصی کسب و کارDBA )

آیا شکر گزاری حقیقی فقط به صورت کلامی هست . شکر گزاری عملی چیست ؟ چگونه خداوند متعال نعمت را افزون می کند وقتی او را شکر می کنیم ؟ ?

تبیین آیه شریفه ۷ سوره مبارکه ابراهیم

وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ ﴿۷﴾

و آنگاه كه پروردگارتان اعلام كرد كه اگر واقعا سپاسگزارى كنيد [نعمت] شما را افزون خواهم كرد و اگر ناسپاسى نماييد قطعا عذاب من سخت‏ خواهد بود (۷)

شرح و توضیح :
? @hekmat114

آیا شکر گزاری حقیقی فقط به صورت کلامی هست . شکر گزاری عملی چیست ؟ چگونه خداوند متعال نعمت را افزون می کند وقتی او را شکر می کنیم ؟

✅ مثالی را در این رابطه خدمت شما عرض می کنم. حتما این مثال را تا انتها بخوانید .

فرض کنید فرزند خردسالی دارید و به او دفتر نقاشی ؛ یک جعبه مداد رنگی داده اید و به او می گویید به اتاق خودش برود و یک نقاشی عالی بکشد و به او می گویید در پایان روز برای نتیجه کارش به اتاقش خواهید رفت .
در پایان روز با سه نتیجه متفاوت ممکن است رو به رو شوید .
?نتیجه اول : فرزند شما تمامی مداد رنگی ها را شکسته و دیوار ها را خط انداخته است و دفتر نقاشی خود را پاره کرده و … و تمام فضا را نامرتب کرده است و یا هیچ کاری انجام نداده ‌.در این صورت شما با او برخورد کرده و میگویید ظرفیت این کار را نداشته و بایستی برود کار دیگری انجام بدهد مانند تلویزیون نگاه کردن و …

? نتیجه دوم : فرزند شما یک نقاشی عالی کشیده است و تمام مداد رنگی های خود را به صورت منظم در جعبه مربوطه سر جایش گذاشته است . در صورت رو به رو شدن با این وضعیت شما از او تقدیر خواهید کرد و تشویق می کنید و او را به کلاس نقاشی می‌فرستید و بهترین متد ها و معلم های خصوصی را نیز در اختیار او می‌گذارید چرا که او خودش را لایق این زحمات شما دانسته است .

?نتیجه سوم : علاوه بر نتیجه دوم می‌بینید که فرزند شما به خواهر یا بردار کوچکتر یا بزرگتر خود نیز این هنر و … رو آموخته و یاد داده است . در این صورت علاوه بر خوشحالی بیش از حد شما امکانات به مراتب بیشتری نیز برای او مهیا میکنید چون سزاوار است و لیاقت خود را به اثبات رسانده است .

خداوند متعال هم با توجه به نعماتی که به ما انسان ها عطا نموده است انتظار دارد که به بهترین شکل استفاده کنیم و در آن مراحل پیروز شویم تا خداوند مراتب بالاتری از دانش و امکانات و ..‌ به ما عطا فرماید . به عبارتی وقتی شکر میکنیم یعنی بهتر استفاده میکنیم و سپس این باعث فزونی ما و بخشش های الهی برای ما می شود .

ان شا ء الله خداوند به همه ما توفیق شکرگزاری و قدر دانی از نعماتی همچون چشم و گوش و قلب ؛ پدر و مادر و همسر و فرزند و دوستان و … عنایت بفرماید ان شا ء الله .

شادی روح شهدا صلوات ?

اینستاگرام :
http://Www.instagram.com/mostafalotfinasab

? قرآن کریم برای زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *